books

Od jakiegoś czasu tak się na tym świecie zrobiło, że wszyscy książki piszą. Ma chwilę wolnego czasu - a, to sobie usiądzie i coś napisze. Czasem nie bardzo jest nawet o czym pisać, ale nie szkodzi. Zna alfabet, włączy sobie sprawdzanie pisowni w wordzie i jakoś to pójdzie. 

Moje pytanie tylko brzmi: kto ma te wszystkie książki czytać, jak je tak namiętnie produkują?? No bo chyba nie ja? Przecież to motywacje trzeba mieć. A jak tu ją mieć, gdy się widzi czterysta piątą pozycję opatrzoną nagłówkiem Młodsza/Polska/Hiszpańska/Starsza Bridget Jones, przy następnym z serii tomiku "zebranych felietonów", co to autor publikował milion lat temu do jakiś szmatławców, żeby mieć na piwo. Widząc w księgarni pozycję cichopkowej pt. "sexy mama" to już całkowicie nadziei się wyzbyłam. Skoro WSZYSCY wydają - to się zadzwoni w rodzinne strony, gdzie mama lub babcia skrzętnie wycinała i wklejała do albumu wczesne objawy geniuszu dziecka swego. Zeskanuje się, da okładkę z jakimś symbolem nieskończoności i pójdzie jak woda. Ludzie przecież wszystko łykną, tak?


No, chyba tak. Skoro całe serie się już robią, bo - powiedzmy - zaśpiewa taki piosenkę i napiszę sobie przy finale książkę "Jak zaśpiewałem piosenkę". Dwa tygodnie później, pojawia się kolejne dzieło, jakże poczytnego autora "Jak napisałeś swoją pierwszą książkę o śpiewaniu piosenki".

Smutno mi, bo tyle tych książek drukują, a kurde nie ma co czytać!


PS. na szczęście mam coś jeszcze w zanadrzu:-)



PS.2. Polecacie jakieś książki? Co ostatnio przeczytałyście?








16 komentarzy :

  1. masz absolutną rację!

    ja uwielbiam czytać polskie kryminały z lat PRL-u, gdzie nie było jeszcze policji a milicja:) na wszystkich giełdach staroci wyszukuję takie perełki.
    z nowych to ostatnio przeczytałam "Władcę Liczb" M. Krajewskiego - na pewno nie będzie to ostatnia pozycja tego autora, którą przeczytałam - polecam.
    a wczoraj skończyłam klasykę ;) "Wielki Gatsby" Fitzgeralda.

    miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo masz super niszowy gust jeśli o książki. Nigdy nie czytałam takowych, śmiem jednak twierdzić, że są intrygujące.
      Dzięki za wskazówki - nie omieszkam podjąć się tego:)

      Miłego dnia.

      Usuń
    2. kolejna pozycja M.Krajewskiego za mną - Rzeki Hadesu - MEEEGAAA :)

      Usuń
  2. a powiedz jaka tematyka Cię interesuje to może wpasuję się w Twoje gusta i coś polecę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czytam niemal wszystko, za wyjątkiem sci-fi i kryminałów. Aczkolwiek coraz częściej zastanawiam się nad próbą podjęcia takiego przedsięwzięcia.

      Usuń
    2. to jak wpadnę do domu obadam moją biblioteczkę :)
      póki co poluję na DOMOFON Zygmunt Miłoszewski :D

      Usuń
    3. na zalanej krwią klatce schodowej leży człowiek bez głowy... Ale to dopiero początek koszmaru. Groza narasta, aż w końcu blok dosłownie zamyka się, więżąc wewnątrz bezradnych mieszkańców. Czy to tylko zbiorowa histeria, czy też działa ciążąca na tym miejscu klątwa?

      Nooo lubisz mocne historie;-)

      Usuń
    4. lubię książki jak i filmy :D

      Usuń
    5. Na tego typu filmy, ostatni raz ochotę miałam chyba w 2001 roku;-)
      Dajcie spokój, ja później spać bym nie mogła.
      Mało masz wrażeń z dzieckiem?;-)

      Usuń
  3. Jestem mega molem książkowym i uwielbiam książki, ale to prawda, że taką ciężko trafić na taką książkę, którą pochłoniesz w dwa dni i nie możesz się od niej oderwać...Na swoim blogu kiedyś stworzyłam post o swoich ulubionych książkach, poniżej link do posta:

    http://magiczneslowaa.blogspot.com/2014/01/ksiazki-te-ulubione.html

    Pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, niektóre przeczytałam i również jestem nimi oczarowana - chociażby Projekt Szczęście.
      Taniec czarownic brzmi intrygująco i chętnie przeczytam!

      Dziękuję:-)

      Usuń
    2. Taniec czarownic to rewelacyjna książka, bardzo się w niej zaczytałam :)

      Usuń
    3. zapisałam, będę czytać!

      Usuń
  4. Spokojnie , wiozę Ci paredziesiąt tytułów do nadrobienia.

    I z tego co widze w najbliżej planowanych to część kontentu już zapewniłem.

    ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na nie. Mogłabym je dostać już teraz. Znajdę dla nich miejsce.

      Usuń
  5. Dorzucę do listy "Jak dobrze wyglądać po 40" Krzysztofa Ibisza ;-) Toż to dzieło i bestseller jest :-)

    OdpowiedzUsuń

Po usłyszeniu sygnału..