(nie) mąż

Małgorzata Halber, znana niektórym z programu „5-10-15”, potem MTV i wreszcie książki „Najgorszy człowiek na świecie”, napisała swego czasu na Facebooku:
Chciałabym mieć męża. 11 lat spędziłam u boku mężczyzn niegotowych. Zastanawiających się. Spędzających ze mną miło czas, ale opowiadających mi o priorytecie wolności w swoim życiu, nie chcących nawet poruszać innych tematów. A ja miałam 23 lata i wydawało mi się, że to trochę nieważne czego ja chcę, że prawdziwa fajna laska powinna być wyluzowana, nie chcieć stałego związku, zgadzać się na wszystko co zaproponuje jej partner w łóżku, chodzić na striptiz i umieć nie narzekać, czyli zająć się sobą, kiedy on mówi "w życiu mężczyzny jest taki moment, kiedy należy wyruszyć w samodzielny rejs.
Później było o tym, że dobrze jest mieć kogoś, kto będzie chciał być tylko z Tobą, kto nawet na terapię wybuli jak trzeba będzie, bo będzie wiedział, że jak ją przejdziecie, to będzie dobrze. Choćby tona kryzysów Was dopadła, to on będzie chciał je pokonać. I mąż wcale nie oznacza kogoś, z kim trzeba w białej sukni iść do ołtarza, zadłużać się na pierdyliard pieniędzy, żeby zrobić wesele na trzysta osób. Bo przecież mąż to nie ktoś kto nagle się zmienia i chce aby mu rodzić dorodne bobasy, krochmalić pościel i codziennie gotować zupę. Niech on będzie tak samo durnowaty, z tą różnicą, że tylko Ty i nikt inny. Przestał szukać, uciekać, a jak przyjdzie pomalować mieszkanie lub zrobić remont to on to zrobi, chociaż nie lubi tego, jak ty poezji.  

I choć z T. jesteśmy dopiero w fazie przygotowań to ślubuję tu uroczyście, że po ślubie to nie będzie już tylko "Klan", kanapa i obiady u rodziców!


2 komentarze :

  1. W tych czasach mało jest młodych ludzi, którzy myślą o zamążpójściu. Uważam, że trochę to słabe i wynika z niepewności, co do drugiej osoby. Jeżeli kocha się kogoś naprawdę to chce się z nim spędzić resztę życia. A wymówek, tj. "A po co mi ślub, papierek nie zmieni mojego życia" używają Ci, którzy chcą mieć po prostu otwartą furtkę

    A bo jeśli coś nie wyjdzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z drugiej strony jest sporo osób, które pospiesznie decydują się na ślub, głównie chyba dla imprezy a później równie szybko się rozwodzą. Jeśli chce się z kimś być to bez względu na to czy ma się ślub czy nie. Chociaż dla mnie to pewien symbol.

      Usuń

Po usłyszeniu sygnału..